GARANTIA PRODUSELOR
Toate Bunurile comercializate pe site-ul www.scanstore.ro, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor. Bunurile sunt noi, in ambalajele originale si provin din surse autorizate de fiecare producator in parte. Toate produsele vin insotite de Certificat de Garantie. In eventualitatea in care produsul nu vine insotit de un certificat de garantie, se va porni de la premiza ca acesta beneficiaza de un termen de garantie de 12 luni pentru echipamente hardware sau de 6 luni pentru accesorii (cabluri, suporti si componente adiacente, cradle, surse de alimentare externe, etc.).
Textele legislative in care sunt prevazute drepturile Consumatorului sunt urmatoarele : Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii si Legile nr. 449/2003 si 296/2005 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora.
Garantia este valabila doar pe teritoriul Romaniei.
Perioada de garantie a produselor debuteaza la data achizitiei. Daca este cazul, perioada de garantiese poate prelungi corespunzator cu perioada in care produsul se afla in service, de la data inregistrarii cererii de reparatie in garantie si pana la data returnarii produsului catre client.
In eventualitatea inlocuirii unui produs defect, noul termenul de garantie pentru produsul de inlocuire va fi identic cu cel al produsului defect inlocuit si va debuta la data la care Cumparatorul va intra in posesia produsului de inlocuire respectiv.
Termenul de garantie pentru accesorii si optiuni poate fi diferit, conform specificatiilor din documentatia tehnica livrata cu produsul respectiv.
Garantia se acorda produselor in urmatoarele conditii : produsele trebuie sa fie prezentate in service in ambalajul original, impreuna cu toate accesoriile cu care acestea au fost livrate initial in pachet, insotite de o copie dupa factura de achizitie si de certificatul de garantie in original. De aseemenea, aceste produse trebuie sa prezinte elementele de identificare intacte (numar serial sau ambalajul original - in cazul in care este trecut numai pe acesta).
Nu se accepta in garantie produse neambalate.
Garantia nu acopera deteriorarea subansamblurilor casante (lampi, ecran, lentile, alte componente din sticla). Garantia nu include incompatibilitatea sistemului cu diferite aplicatii software.
Scanstore ofera garantia producatorului la toate tipurile de echipamente hardware pe care le comercializeaza si acopera toate defectele de fabricatie. Garantia nu se aplica bateriilor si consumabilelor.
Scanstore raspunde privind garantia legala de conformitate, in calitate de vanzator conform prevederilor legale. In cazul in care durata medie de utilizare a unui produs este mai mica de 2 ani, garantia de conformitate se reduce la acea perioada.
Pentru produsele care beneficiaza de garantie in baza certificatelor de garantie, Scanstore va transmite Cumparatorului aceste certificate de garantie, prin email, in coletul produsului sau in plicul AWB.
In cazul certificatelor de garantie emise de producatori, bunul reclamat defect in perioada de garantie trebuie prezentat direct la cel mai apropiat centru de service mentionat in certificat. Acest centru autorizat de producator va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei.
Scanstore garanteaza inlocuirea produsului dupa reparatii repetate. In cazul in care produsul sufera 3 interventii in decursul a 6 luni, Cumparatorul poate solicita inlocuirea acestuia. In cazul unui defect iremediabil, contravaloarea produsului va fi restituita.
Garantia se acorda doar pentru defectiunile de natura hardware si nu include operatiunile de curatare, intretinere sau asistenta tehnica, cu exceptia situatiilor in care este precizat altfel intra-un contract de service separat. Nu constituie obiectul garantiei subansamblele, materialele consumabile (baterii, ribone, capete de imprimare, cartuse toner sau cerneala si alte consumabile), subansamblele casante ce intra in componenta produsului (geamuri, garnituri, rafturi de sticla sau plastic, manere, butoane de plastic etc.).
Nu se ofera garantie pentru defectiunile aparute ca urmare a manipularii defectuoase, lovirii produselor, accidentelor, ventilatiei necorespunzatoare, greselilor de instalare (lipsa impamantarii la priza, cuplarea oricarui periferic in timp ce echipamentele sunt in functiune) sau fluctuatii ale tensiunii de alimentare, interventii asupra produselor, indiferent de natura lor, de catre personal neautorizat in scris de catre producatorul respectivului echipament sau modificarea seriilor din certificat.
Remedierea deficientelor aparute in perioada de garantie se face in primul rand prin repararea componentelor afectate sau prin inlocuirea acestora, iar daca repararea nu este posibila, produsul va fi inlocuit cu un produs cu performante si caracteristici similare, cel putin egale cu cele ale produsului initial. Produsul nou ce inlocuieste produsul defect, beneficiaza de o noua garantie comerciala ce incepe in momentul inlocuirii. In situatia in care nici inlocuirea nu este posibila, atunci clientul va primi prin intermediul vanzatorului contravaloarea produsului, la valoarea inregistrata pe factura de achizitie.
In cazul in care certificatul de garantie a fost emis de producator, acesta a fost in ambalajul cu care a fost livrat produsul.
Durata termenului de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de catre acesta pana la data aducerii produsului in stare normala de utilizare, respectiv data notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
Dupa reparare, perioada de garantie va fi prelungita cu numarul de zile care a fost necesar pentru repararea produsului (din momentul in care produsul a ajuns in service pana cand a fost reparat).
Pentru produsele post garantie, costurile cu ridicarea produsului de catre curier, diagnosticarea, repararea (inclusiv manopera), piesele de schimb (daca este cazul) si returnarea prin curier dupa reparatie vor fi suportate de catre Cumparator.
In cazul in care certificatul este emis de catre producator si produsul se defecteaza in perioada de garantie, reparatia este asigurata de catre reteaua de service autorizate ale producatorului, in centrele specificate in certificat. In acest caz, Cumparatorul trebuie sa se adreseze celui mai apropiat centru de service mentionat in certificat, care se va ocupa de repararea produsului.
In urmatoarele situatii garantia produsului se considera pierduta :
- S-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat.
- Numarul de serie al produsului (S/N - "Serial Number", IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate; produsele care nu au etichetele sau/si sigiliile intacte.
- Cumparatorul nu a respectat conditiile de transport, manipulare, instalare, utilizare si intretinere precizate in prospectele si instructiunile ce insotesc produsul la livrare, despre care Cumparatorul a luat cunostinta.
- Produsele prezinta defecte cauzate de socuri, conditii improprii de functionare, conditii de umiditate crescuta, utilizare in zone cu schimbari bruste de temperatura, in locuri cu vibratii, praf, fum sau substante chimice si toxice.
- Nerespectarea parametrilor de alimentare specificati in instructiunile de utilizare (de exemplu tensiunea de alimentare in afara limitelor, impamantare necorespunzatoare, temperatura si umiditatea de lucru sau de depozitare, s.a.).
- Folosirea produselorin alt scop sau in alte conditii decât celespecificate in documentatiile ce le insotesc.
- Utilizarea produselor in conditii de uzura sau functionare continua peste limitele admise.
- Ruperea sau indoirea componentelor echipamentului.
Produsele constatate defecte in momentul vanzarii sau care sunt returnate ca si defecte in termen de 7 zile calendaristice de la momentul achizitionarii vor fi inlocuite cu produse identice noi. Daca inlocuirea cu produse identice noi nu este posibila, se va aplica una din solutiile de mai jos :
- Rambursarea contravalorii produsului defect ;
- Daca nu exista un produs identic si nu se doreste rambursarea contravalorii produsului defect, acesta din urma va fi inlocuit cu un alt produs nou avand caracterstici si performante cel putin echivalente cu cele ale produsului initial si doar cu acordul Clientului.
Zgarieturile sau deteriorarile elementelor demontabile sau nedemontabile datorate socurilor mecanice sau termice care nu au fost semnalate in 24 de ore de la receptia produselor nu vor constitui obiectul garantiei.
Diagnosticul, modul de remediere precum si termenul estimativ de finalizare a remedierii va fi prezentat Cumparatorului in maxim 3 zile lucratoare de la receptia produselor.
Termenul maxim de solutionare a garantiilor este de 15 zile calendaristice de la data la care Cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. Dupa aducerea produsului la conformitate, acesta poate fi ridicat direct de la Service sau puteti solicita expedierea acestuia prin curier. Daca la expirarea termenului defectul reclamat nu este remediat, se aplica una din urmatoarele masuri, in ordinea mentionata:
- Inlocuirea cu un produs nou, identic;
- Returnarea contravalorii produsului;
- Daca nu exista produs identic si nici nu se doreste returnarea contravalorii produsului, inlocuirea se face cu un produs nou cu caracteristici si performante cel putin similare cu cele ale produsului initial si doar cu acordul clientului.
Operatiunile efectuate de service in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate; aceste documente devin parte integranta a certificatului de garantie.
Reparatiile in afara garantiei sau in perioada post garantie pot dura intre 10 - 90 zile.
Puteti solicita sprijin pentru a identifica daca produsul necesita acordarea garantiei sau daca intruneste conditiile de garantie sau/si care este perioada de garantie, precum si care este unitatea de service autorizata cea mai apropiata de domiciliul dumneavoastra, contactand via email: [email protected].
Pentru imprimantele termice :
Durata medie de utilizare a imprimantelor termice este de 5 ani. In aceasta perioada, se asigura furnizarea pieselor de schimb si a reparatiilor in post-garantie. Optiunile comandate pe imprimantele termice pot avea un termen de garantie mai redus decat cel al imprimantei de baza (baterii, alimentatoare, periferice, etc.).
- Garantia produselor sau a partilor componente se acorda de la data achizitiei pâna la expirarea perioadei mentionate in certificatul de garantie sau pana la atingerea a 100 de km tipariti (primul termen care este atins este considerat drept sfarsitul perioadei de garantie), cu exceptia capului de tiparire, consumabilelor si accesoriilor care pot avea garantie diferita de cea a produsului de baza, conform prevederilor din documentatia tehnica livrata impreuna cu produsul sau conform celor trei mentiuni de mai jos :
- La imprimantele prin transfer termic cu ribon, capul de tiparire al imprimantei este garantat pentru o perioada de 6 luni sau 30 de km tipariti (primul termen care este atins este considerat drept sfarsitul perioadei de garantie).
- La imprimantele cu imprimare termica directa, fara ribon, capul de tiparire este garantat pentru o perioada de 3 luni sau 5 km tipariti (primul termen care este atins este considerat drept sfarsitul perioadei de garantie) ;
- La imprimantele de etichete, taietorul automat de hârtie/etichete este garantat pentru o perioada de 6 luni sau 1.000.000 de taieri (primul termen care este atins este considerat drept sfarsitul perioadei de garantie), in conditiile in care acesta nu a fost utilizat incorect si nu are urme de fortare/bruscare.